Utolsó módosítás: 2018-02-10 20:51:30 |
|
A cél, hogy az áruházak elemezhessék, mely területekről érkeznek a vásárlóik. Egyre több áruházban bevett gyakorlatnak számít, hogy fizetéskor a pénztárosok elkérik a vevők irányítószámát. De vajon miért teszik ezt? A Pénzcentrum megkérdezte a lakberendező, illetve barkács óriás IKEA-t és Praktikert, hogy ők például mire használják a kasszások által begyűjtött adatokat.
A Praktikernek azért van szüksége az irányítószámhoz tartozó forgalmi adatok kinyerésére, hogy optimalizálhassa az akciós kiadványok kiküldéseit. Az IKEA egyrészt a bemutatótermek inspirációs kínálatának kialakításával, másrészt a katalógusának célzottabb kiküldésével indokolta az irányítószám lekérést.
Mind a Praktiker, mind pedig az Ikea arról számol be, hogy a vásárlók általában készségesek és megadják irányítószámukat, így gyakorlatilag elhanyagolható azon vásárlók száma, akik nem teszik meg ezt.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|