Utolsó módosítás: 2018-04-26 21:31:30 |
|
A világ legnagyobb élelmiszeripari és vegyipari cégei, például a Coca-Cola, a Pepsi, a Proctor and Gamble, az Unilever és a Nestlé is beszállt a környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezet, a WRAP kezdeményezésébe, aminek az a célja, hogy a cégek jelentősen csökkentsék a műanyaghulladék-kibocsátásukat – írja a Sky News. A cégek vállalják, hogy 2025-re a műanyag csomagolásaik ■ 100 százalékát újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá teszik, ■ 70 százalékát már újrahasznosított anyagokból készítik el, ■ valamint hogy minden szükségtelen csomagolástól megszabadítják a termékeiket.
A kezdeményezésben részt vevők közül az egyik legnagyobb cég a Procter & Gamble, ami többek között a Head & Shoulders, és a Pampers termékeinek forgalmazója. A cég az elmúlt években már tett erőfeszítéseket azért, hogy a csomagolásaik nagyobb részben készüljenek újrahasznosítható anyagokból, ugyanakkor a cég közölte, hogy nincs egyszerű dolguk a fejlesztőknek, ugyanis úgy kell növelniük az ilyen anyagok arányát a termékeikben, hogy az ne menjen a minőség rovására.
A megállapodást azzal kritizálták is, hogy nem csak arra lenne szükség, hogy újrahasznosíthatóak legyenek a csomagolások, hanem a konkrét kibocsátási mennyiséget is korlátozni kéne.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|