Utolsó módosítás: 2019-04-17 19:47:22 |
|
Jóváhagyta az általános járműbiztonsági rendelet felülvizsgálatát kedden az Európai Parlament (EP), több új biztonsági technológiát is kötelezővé tesznek 2022-től a kontinensen piacra kerülő járművekben, számolt be az MTI.
Fotó: Fred Dufour
A strasbourgi plenáris ülésen hatalmas többséggel megszavazott határozat értelmében egyebek mellett kötelezővé teszik majd ■az intelligens sebességszabályozást, ■a tolatásbiztonságot növelő kamerákat, érzékelőket, ■az indításgátló alkoholszonda beszerelésének megkönnyítését, ■a fejlett vészfékező rendszert, ■a baleseti adatrögzítőt, illetve az olyan eszközöket, amelyek figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad a figyelme.
Az intelligens sebességszabályozó becslések szerint 20 százalékkal csökkenti a baleseti halálozások számát. A rendszer, amely bármikor kikapcsolható lesz, térkép és a közlekedési táblák alapján figyelmezteti a sofőrt, ha túllépi a limitet, de nem korlátozza a sebességet. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében ezeket kiegészíti majd a sávtartás-segítés, illetve a töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági öv és a jobb minőségű szélvédő.
A tehergépjárművek és az autóbuszok esetében pedig új követelményeket vezetnek be a sofőr közvetlen látóterének növelésére és a holtterek megszüntetésére. Ezen technológiák az új modellekben már 2022 májusától, 2024-től pedig az összes típusban kötelezőek lesznek.
A jogszabálynak és az új technológiáknak köszönhetően a következő években több ezren fogják túlélni a baleseteket, amelyeknek csaknem a 95 százalékát emberi hiba okozza - közölte Róza Thun néppárti jelentéstevő.
Az ügyben már előzetes megállapodás született az EU társjogalkotó szervei között, amelyet a tagországok kormányait tömörítő tanácsnak még hivatalosan is meg kell erősíteniük a hatályba lépéshez. Tavaly több mint 25 ezer ember halt meg az Európai Unió közútjain, 135 ezren súlyosan megsebesültek.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|