Utolsó módosítás: 2019-08-26 07:05:28 |
|
Huszonnégy társaságot von össze ősztől a Media Markt, amely a Tescóval is kibővítette a kapcsolatát. Az online piactéren pedig az Extreme Digital-eMAG lép fel közösen, ám mindez nem fogja megváltoztatni a jelenlegi erőviszonyokat. Idén májusban döntötte el a Media Markt, hogy egy kézbe helyezi az áruházak irányítását idén októbertől: 32 áruház 21 társasága kerül összevonásra, amelybe beletartozik majd az MS E-Commerce, azaz a Media Markt webáruházát kezelő cég is. Ezek mind beolvadnak a Media Markt Saturn Holding Kft.-be.
Ugyancsak a holding része lesz az MM Retail Cooperation, amely a nemrég elindult boltokat fogja össze a Tesco-áruházak területén. Jelenleg tíz ilyen értékesítő hely van, ebből nyolcat idén szerzett meg a Media Markt - foglalja össze a Blokkk.com elemzése.
A beolvadás szeptember 30-án fog megvalósulni, mivel ez a Media Markt cégeinek üzleti évi fordulónapja.
A vásárlók egységesebb folyamatokkal találkozhatnak majd a Media Markt áruházakat üzemeltető cégek egyesülésének eredményeképpenForrás: MTI/Bruzák Noémi
A változás valószínűleg kevéssé lesz észrevehető a vásárlók számára, legfeljebb azzal fognak találkozni, hogy egységesebb lehet a megjelenés, az üzleti folyamatok, a panaszkezelés vagy a vevőszolgálat. A 24 cég egybeolvadása ugyanakkor jelentős változás, hiszen ezentúl egyetlen cég adataiként láthatjuk az eddigi - cégháló szempontjából szétaprózott - kereskedelmi lánc pénzügyi eredményeit, és persze kevesebb lesz a cégvezető is. A változás ugyanakkor azt is jelenti, hogy a webáruházat kezelő cég adatai nem lesznek külön láthatóak a céges beszámolók között, ezáltal nehezebben lesz becsülhető a Media Markt online piaci pozíciója.
A változások egyben azt is eredményezik, hogy a Media Markt piacvezető szerepe megerősödik, és megmarad másodikként a dobogón az Euronics, hiába egyesül az E-Digital és az eMAG - igaz, utóbbi elsősorban az online piacteret érinti.
A Media Markt a változások eredményeképpen, és persze figyelembe véve a nyolc új tescós áruházat, várhatóan növelheti a bevételét, legalább 35-40 milliárd forinttal.
Igaz, ugyanez az összeg csökkenti majd a Tesco bevételét.
Forrás és további adatok: Blokkk.com
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|