Utolsó módosítás: 2019-09-07 11:42:35 |
|
A napokban ismét több bejelentés érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, miszerint adathalászok kíséreltek megszerezni ügyfélkapus bejelentkezési és bankkártyaadatokat – közölte a NAV Facebookján. A hatóság felhívja a figyelmet, hogy senki ne dőljön be a csalóknak, akik azt használják ki, hogy a NAV manapság már nagyrészt elektronikusan kommunikál ügyfeleivel. A csalók által a NAV nevében írt adó-visszatérítés lehetőségére felhívó elektronikus levelek, SMS-ek hibás nyelvi fordulatokat, tegező megszólítást, értelmezhetetlen szövegrészleteket tartalmaznak, innen könnyen felismerhető, hogy valami stimmel.
A napokban ismét több bejelentés érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, miszerint adathalászok kíséreltek megszerezni ügyfélkapus bejelentkezési és bankkártyaadatokat. A csalók nem fáradnak, újra és újra próbálkoznak. Fotó: Nemzeti Adó- és Vámhivatal / Facebook
A csaló e-mailek és SMS-ek általában egy linket is tartalmaznak, ami a gyanútlan ügyfelet egy felugró űrlapra vagy honlapra vezeti. Az űrlapon a csalók általában a bankkártyák hátlapján található háromjegyű számot, az úgynevezett CVV/CVC kódot vagy az ügyfélkapus bejelentkezési adatokat kérik.
A NAV soha, semmilyen körülmények között nem kér bankkártyaadatokat, így ha ilyen felhívást látunk a nevükben, akkor biztosak lehetünk benne, hogy valaki megpróbál átverni minket.
Ha valaki megadja a bankkártyaadatait, akkor illetéktelenek pénzt emelhetnek le számlájáról.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|