Utolsó módosítás: 2011-09-15 09:29:22 |
|
Nagy öröm érte a csökmõi Faluház, Könyvtár és Alapfokú Mûvészeti Iskolát, amikor az Új Széchenyi Terv kereteiben a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a Társadalmi Megújulás Operatív Program Támogatási Rendszeréhez benyújtott, Nevelés-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidõs tevékenységének támogatása pályázati kiírásra megírt Csökmõi Együttmûködõ Programok (CSEP) címû pályázatuk kedvezõ elbírálásban részesült. Az intézmény a TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0128-as számú pályázattal 29.129 490 Ft vissza nem térítendõ összeget nyert szakmai feladatok megvalósítására.
A CSEP címû projekt nyitókonferenciája 2011. szeptember 9-én zajlott a Faluházban, ahol Varga József polgármester köszöntötte a megjelenteket, majd Dr. Szabó Irma, a NEFMI Közmûvelõdési Fõosztályának közigazgatási tanácsadója tartott elõadást a közoktatási és közmûvelõdési intézmények együttmûködésének jelentõségérõl. Felmérésekkel, ábrákkal illusztrálta az elõadásában elhangzott érdekességeket. Ezt követõen Dr. Mezõ Ferenc, a Debreceni Egyetem Pedagógiai-Pszichológiai tanszékének adjunktusa beszélt a tehetség és a kreativitás felismerhetõségérõl. Tippeket adott a pedagógusoknak, hogyan láthatják meg egy diákban a tehetséget, a kreativitást olyankor is, amikor az nem egyértelmû.
Mivel a pályázat a csökmõi mellett újirázi és zsákai nevelési-oktatási intézményeket is érint, ezért több óvónõ, tanár érkezett ezekrõl a településekrõl is. A projektben résztvevõ pedagógusoknak nagy segítség az, hogy a támogatásból új szakkörök, versenyek, kirándulások, és táborok valósulhatnak meg. Mint azt Tóthné Almási Zsuzsanna projektmenedzser elmondta, a három településen összesen 450 fõ érintett ebben a pályázatban, és 17 szakkör, 4 tanulószobás foglalkozás, 8 verseny, 13 témanap, és 5 tábor valósulhat meg belõle.
A több helyszínen, több formában megvalósuló projekt kedvezményezettje a Csökmõ Nagyközségi Önkormányzat, megvalósítója a Faluház, Könyvtár és Alapfokú Mûvészeti Iskola.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|