2024. május 4. Szombat, Mónika, Flórián.
 
Végleges a Berettyóújfalui Járási Hivatal illetékességi területeForrás: berettyohir.hu
Utolsó módosítás: 2012-08-15 09:44:17
2013. január 1-tõl országszerte 175 járási, a fõvárosban pedig 23 kerületi kormányhivatal kezdi meg mûködését. Azt már biztosan tudtuk, hogy Berettyóújfalu járásközpont lesz, viszont az illetékességi területe csak most  vált véglegessé.

 

Ezek szerint  a Berettyóújfalui Járási Hivatalhoz a következõ települések tartoznak majd:
Ártánd, Bakonszeg, Bedõ, Berekböszörmény, Berettyóújfalu, Biharkeresztes, Bojt, Csökmõ, Darvas, Furta, Gáborján, Hencida, Komádi,  Körösszakál, Körösszegapáti, Magyarhomorog, Mezõpeterd,  Mezõsas, Nagykereki,  Szentpéterszeg,  Told, Újiráz, Váncsod, Vekerd, Zsáka
A vidéki embereknek nagy segítség lesz , hogy lakóhelyükhöz közel, rugalmasabb idõbeosztással, könnyebben tudják majd az olyan ügyeket is intézni, amelyekért eddig a megyeszékhelyre kellett utazniuk. Az ügyintézésre a járási hivatalok részeként mûködõ, hétfõtõl-péntekig 8 órától 20 óráig nyitva tartó kormányablakokban vagy a településre kirendelt ügysegéd által lesz lehetõség.
A járási hivatal kétféleképpen biztosítja majd az állampolgároknak az ügyfélszolgálatot. Azon városokban, ahol a lakosok és az elintézendõ ügyek száma indokolja, ott minden munkanapon állandó ügyintézést biztosító kirendeltséget mûködtet. A kisebb településeken heti 1-2 alkalommal tart majd ügyfélfogadást a települési ügysegéd a települési önkormányzat által biztosított helyiségben. A kormányhivatal a belsõ szervezet kialakításkor – az önkormányzatoktól átkerülõ ügyintézõk és feladatok függvényében – dönt arról, hogy melyik településen, melyik típusú ügyfélszolgálatot mûködteti.
A kormány a közelmúltban döntött a járási hivatalokhoz kerülõ feladatokról is. Elsõsorban okmányirodai feladatokat, a gyermekvédelmi- és gyámügyeket, valamint egyes szociális, környezetvédelmi, természetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektõl a 2013-ra megalakuló járási hivatalok. Jövõ évtõl a járási hivatalokon belül szakigazgatási szervként mûködik a járási gyámhivatal, a járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenõrzõ hivatal, a járási földhivatal, a járási munkaügyi kirendeltség.
A hatáskörök szétválasztásánál kiemelt szempont volt, hogy a helyi szabályozáshoz kapcsolódó, helyismerethez kötõdõ, mérlegelési jogkörbe tartozó ügyek lehetõleg maradjanak a települési jegyzõnél, ahol viszont az adott ügyben az államnak van egyértelmûen feladata, szerepe, ott a járási hivatal tudjon majd hatékonyabban intézkedni. Az egységes szabályozók mentén véghez vihetõ eljárásokkal hatékonyabb, racionálisabb ügyintézés valósulhat meg országszerte. A jegyzõktõl átkerülõ államigazgatási ügyek évi közel ötmillió államigazgatási ügy intézését jelentik a járási hivatalokban.
Az államigazgatási feladatokkal együtt a járási hivatalok átveszik a polgármesteri hivataloktól az e feladatokat jelenleg is ellátó a köztisztviselõket. Az õ jogviszonyuk így kormányzati szolgálati jogviszonnyá alakul át. Nemcsak a munkatársak, hanem a feladatellátáshoz szükséges ingó- és ingatlan vagyonra is szükség lesz a járási hivatalokban, ezek a Magyar Állam ingyenes használatába kerülnek, a vagyonkezelõ a kormányhivatal lesz. A kormányhivatalok és az önkormányzatok október végéig megállapodásban rögzítik a járási hivatalhoz kerülõ köztisztviselõk létszámát és az ingyenesen használatba vett ingatlan és ingó (pl. infokommunikációs) eszközöket. A kormánymegbízott az átadás-átvétel elõkészítésére és lebonyolítására járási biztost nevezhet ki. Az önkormányzattól átvett és kizárólagosan általa használt ingatlanok fenntartásával kapcsolatos költségeket a járási hivatal viseli, a helyi önkormányzattal közösen használt ingatlanok fenntartásának költségeit pedig megosztják. Az év végéig a polgármesteri hivataloknak, jegyzõknek minden, a feladatátvétellel kapcsolatos ügyiratot is át kell adniuk.
(forrás: kormany.hu)

 

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!