2024. május 1. Szerda, Fülöp, Jakab.
 
A válságban nõttek nagyra a webáruházakForrás: vallakozoi.negyed.hu
Utolsó módosítás: 2013-04-26 10:06:53
A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevõk a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehetõ a magyar nyelvû honlappal rendelkezõ ilyen áruházak száma - mondta Madar Norbert, a kutatással és tanácsadással foglalkozó eNET Kft. tanácsadója.

A valóban mûködõ, a cégjegyzékben is megtalálható webáruházak száma 3600, míg a legalább havonta frissülõ termékekkel jelentkezõ áruházak száma már csak 1200 - tette hozzá a tanácsadó, megjegyezve, hogy a "létezés feltétele", hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlító oldalakon.

A vizsgált 1200 webáruház tavalyi forgalma 16 milliárd forint volt, idén 20 százalékos növekedést várnak az üzemeltetõk. A forgalom 70 százaléka jött az áruházak saját weblapjáról, negyede az ár-összehasonlító honlapokról, míg a maradék eladás az aukciós honlapokra jutott.

A tanácsadó szerint fontos információ, hogy hány honlaplátogatóból lesz vásárló. Ez attól függ, hogy mekkora a honlap forgalma. Például az évi 5 millió forint alatti forgalmú webáruházaknál minden századik látogató lesz vásárló is. Az 50 millió forint feletti forgalmú áruházaknál már több mint két vásárló jut 100 látogatóra.

A webáruházak változatos eszköztárral vonzzák a vevõket, közülük legjobbnak a keresõoptimalizálást (a keresõ elsõ oldalán való megjelenést) tartják a szakemberek. Második helyen állnak az ár-összehasonlító oldalak, majd a fizetett hirdetések és a hírlevelek.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!