2024. május 2. Csütörtök, Zsigmond.
 
Second Screen - egy képernyõ már nem elégForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-07-23 10:31:05
Az elmúlt években jelentõs mértékben megnõtt a számítógépes eszközök és a televíziók párhuzamos használata, ezt hívják Second Screen, azaz második képernyõ jelenségnek. 

Ami a mai fiatalok számára régóta valóság az már az átlagember életébe is begyûrûzött: már teljesen elfogadott dolog, hogy valaki nézi a televíziót, közben chatel vagy éppen fórumozik, esetleg kiegészítõ információkat kérdez le az adott mûsorról, illetve annak szereplõirõl, készítõirõl az okostelefonja vagy a táblagépe segítségével. A Bluefin Labs már korábban megállapította, hogy az USA-ban 2011-ben 189 millió közösségi bejegyzés érkezett a tévéadásokhoz, tavaly ugyanakkor már 874 millió ilyen megjegyzést regisztráltak. Ez 363 százalékos növekedésnek felel meg egyetlen év alatt. Július elején a wimbledoni tenisztorna döntõjében 2000 tweetet jegyeztek fel percenként, míg a Bajnokok Ligája döntõjében ez a szám elérte a 4,8 milliót. A találkozó lefújásakor percenként 117 601 tweetet regisztráltak. Ezek a számok is azt támasztják alá, hogy a felhasználók jelentõs részének már nem elegendõ az, hogy egy képernyõn követi az eseményeket.

A tévémûsort nézõket számos más információ is érdekli, mindent tudni akarnak egy adott sorozatról, annak készítõirõl, szereplõirõl, a következõ részekrõl. Válaszokat keresnek a kérdéseikre vagy tájékozódni szeretnének az éppen reklámozott termékekkel kapcsolatban. Különleges televíziós alkalmazásokra is igényt tartanak, amelyektõl exkluzív információkat várnak.

Az ezt a jelenséget kihasználó rendszerek alapja az automatikus tartalomfelismerés (ACR), ami összehasonlítja a nézõnél lévõ hangot és a mûholdról érkezõ jelet, így az alkalmazás pontosan tudja, hogy az adott személy melyik mûsor iránt érdeklõdik. Sõt, azt is, hogy a tévében éppen reklám megy, így a meglévõ 1-2 perc más tartalmak vagy adatok megmutatására is kihasználható. A Second Screen jelenség terjedése a mûsorszolgáltatók számára is új távlatokat is nyithat, a vetélkedõkben például az otthoni játékosok is bekapcsolódhatnak és õk is nyerhetnek a helyes válaszadás esetén. Sportközvetítéseknél pedig lehetõség nyílhat a statisztikák lekérdezésére, a kérdéses jelenetek megismétlésére, akár lelassítva is, továbbá a folyamatosan, valós idõben érkezõ adatok megmutatására. Ezenkívül természetesen személyre szabott reklámok megjelenítésére is lelehetõség lesz.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!