2024. április 27. Szombat, Zita.
 
A SZÉP-kártya élénkíti a belföldi turizmustForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-08-15 08:58:39
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint folytatódik a nyári hónapokban is a turizmus idei évre jellemzõ növekedése, a jó eredményekben a Széchenyi Pihenõ Kártya (SZÉP Kártya) kulcsszerepet játszik: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál.

A tárca keddi közleményében emlékeztet arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közölt elsõ félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január-június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevõ vendégek száma (3,7 millió fõ) majdnem 6 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5 százalékkal nõtt az elõzõ év azonos idõszakához viszonyítva.

A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fõ) 8,7 százalékos, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8 százalékos növekedést regisztráltak a szálláshelyek.

Az idei év elsõ fél évében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fõ) kicsivel több, mint 3 százalékkal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6 százalékkal nõtt a tavalyi év azonos idõszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevételei 70 milliárd forintot (+9,1 százalék) tettek ki a vizsgált idõszakban. A külföldi vendégektõl származó szállásdíjbevétel 10,4 százalékkal, a belföldiektõl származó szállásdíjbevétel 6,6 százalékkal nõtt.

A tárca közleménye szerint a belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál. A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerzõdést kötött. Ez a több tízezer, döntõen hazai, 80 százalékban vidéki kis- és középvállalkozás a SZÉP Kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetõleg 65 százaléka (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél, míg 35 százaléka (29 milliárd forint) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett.

A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP Kártya bevétele 40 százalékkal haladta meg az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavaly júniusi együttes forgalmát. Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj bevételeinek mintegy ötöde köszönhetõ a SZÉP Kártyának.

Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. 2013 elsõ hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki. A minisztérium kimutatása szerint továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerûbb, a feltöltések 63 százaléka erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22 százaléka, a szabadidõ zsebre pedig a 14 százaléka jutott.

A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP Kártya szabályozását, hogy már nem csak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdõ- és strandbelépõért is lehet mindhárom zsebrõl fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. - az egyik SZÉP Kártya kibocsátó vállalat - adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidõ zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik - áll a közleményben. Összességében a munkavállalók a SZÉP Kártyáikon lévõ összeg 40 százalékát szálláshelyeken költik el az NGM szerint.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!