2024. május 3. Péntek, Tímea, Irma.
 
Így keltenék Magyarország jó hírét külföldönForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-11-11 19:11:22
Szinte már az egész Földön népszerûsíti hazánkat a Magyar Turizmus Zrt, s most annak jártak utána, hogy hogyan próbáljuk idecsábítani a turistákat.

A Magyar Turizmus Zrt. összesen 24 külföldi régió, illetve ország vonatkozásában lát el turisztikai marketingtevékenységet - közölte érdeklõdésünkre a szervezet. Az, hogy hol milyen módszerekkel próbálkoznak idecsábítani a vendégeket, eltérõ, így ahogy a korábbi években, idén is alosztályokba sorolták a küldõországokat.

Az osztályba sorolás alapja az, hogy az adott piacról a turisták jellemzõen egyénileg vagy utazásszervezõk által, szervezetten érkeznek-e Magyarországra. Figyelembe vették azt is, hogy a megközelíthetõség mekkora szerepet játszik a beutazásban, illetve a vendégéjszakák száma alapján mekkora az adott küldõterület piaci részesedése. Ezek alapján határozták meg a B2C, azaz a lakosságot közvetlenül megcélzó (Ausztria, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Horvátország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Románia, Svájc, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia.), illetve a B2B, tehát a szakmai kapcsolatokat elõtérbe helyezõ piacokat (USA, Észak-Európa, Benelux országok, Írország, Izrael, Japán, Kanada, Kína, Oroszország, Portugália, Spanyolország, Ukrajna), míg ugyancsak ez utóbbi kategóriába kerültek a feltörekvõ piacok, mint az Arab-öböl menti országok, Dél-Amerika, India, vagy Délkelet-Ázsia.

Mint azt a szervezettõl megtudtuk, idén öt különbözõ stratégiai termékkel jelent meg Magyarország ezeken a piacokon: Budapest, Balaton, egészségturizmus (gyógyturizmus és wellness turizmus), hivatás, avagy üzleti turizmus (MICE) és a fesztiválok. Természetesen nem mindenhol ugyanazzal csábítjuk a turistákat: a gyógyturizmus például leginkább Ausztriában, Németországban és Oroszországban jelenik meg hangsúlyosan, míg a MICE az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Svájcban, a Benelux országokban és az USA-ban. A többi termékkel, így a fesztiválokkal, a nagyrendezvényekkel, a wellness turizmussal és a Balatonnal leginkább a környezõ országokban próbáljuk meg felkelteni az érdeklõdést, de ezek nagy hangsúlyt kapnak Csehországban, Lengyelországban és Németországban is. Ugyancsak fontos szerepet szán a konferenciaturizmusnak is az MT Zrt., ám mint az válaszukból kiderül, nemzetközi összehasonlításban egyelõre jelentõs a lemaradásunk. Ez valószínûleg így is marad, amíg nem épül meg egy nemzetközi színvonalú, nagy kapacitású konferenciaközpont, addig maradnak a maximum 3-400 fõs események - olvasható a szervezet válaszában.

A Magyar Turizmus Zrt. szerint egyre több figyelmet fordítunk arra külföldön, hogy az elõbb felsorolt tradicionális vonzerõk mellett megjelenjenek az újdonságok is. Ilyen például, hogy amíg az egészségturizmus és a városlátogatás fõképp az idõsebbek számára vonzóak, addig a fiatalokat Budapest "trendi imázsa és pezsgõ élete" csábíthatja hozzánk. Ennek megfelelõen az MT Zrt. az idelátogató újságírók programjába olyan elemeket is igyekszik belecsempészni, melyekbe ugyanúgy beletartoznak a fiatalok számára vonzó szórakozási és kikapcsolódási lehetõségek (például kortárs zenei programok, romkocsmák, design-túrák), ahogy a hazánk gasztronómiájának felfedezése prémium éttermekben is. Ide kapcsolódik, hogy idén júniusban kilenc német bloggert látott vendégül az MT Zrt., hogy az új médiumok képviselõi számára bemutassa a Balaton és Budapest "újszerû, fiatalos arcát". Újdonság az is, hogy egyre nagyobb hangsúly helyezõdik a hazai filmgyártásra is, így például egy - "Hollywood on the Danube" elnevezésû - tanulmányút keretében négy amerikai újságírót hívtak meg, hogy megmutassák, milyen kapacitások érhetõek el az országban.

A feltörekvõ piacok megszólítása

Az elmúlt néhány évben indult el hazánk népszerûsítése a feltörekvõ piacokon, mint például az Arab-térség országaiban, Brazíliában és Indiában, de ide tartoznak a tõlünk délre fekvõ szomszédos országok is. Az arab országokban például 2010 óta népszerûsíti hazánkat az MT Zrt., elsõ lépésként Magyarország sajátosságait, gazdasági és turisztikai jellemzõit mutatták be, majd a következõ évben megkezdõdött a B2B kapcsolatok építése. 2011-ben már a térség legnagyobb utazási vásárán a dubai Arabian Travel Marketen is megjelent Magyarország, abban az évben emellett 8 szakmai és 3 média tanulmányutat is finanszíroztak, míg tavaly 4 média tanulmányutat, és 3 szakmai tanulmányutat szerveztek a sajtó és az utazásszervezõi szakma képviselõinek. A folyamat természetesen idén sem állt le, de ezen kívül több országot érintõ roadshow-t is szerveztek a térségben Magyarország bemutatkozására, ahogy arab nyelvû honlap és turisztikai kiadvány is készült.

Dél-Amerikában viszonylag nem régóta, 2011 õszétõl van jelen a Magyar Turizmus Zrt., tavaly pedig már a fontosabb szakmai vásárokon, rendezvényeken is feltûnt Magyarország. Mint írják, 2012 már jó eredményeket hozott, ám ehhez hozzá kell tenni, hogy a KSH 2011-tõl kezdte csak mérni a dél-amerikai küldõpiac statisztikáit, így nincs komoly összehasonlítási alap. Viszont ennek köszönhetõen 2012-ben kimagasló növekedést könyvelhettünk el a kereskedelmi szálláshelyeken: 104 százalékkal nõtt a vendégéjszakák száma, a szállodai vendégéjszakák száma pedig 95,5 százalékkal növekedett.

A déli szomszédos országokban is 2011 óta van jelen a Magyar Turizmus Zrt., ahol az elmúlt két évben több mint 50 marketingakció zajlott le. Közeli országok lévén itt elsõsorban a lakossági kommunikációra helyezték a hangsúlyt, amellett azonban a szakmai kapcsolatok, az utazásszervezõk munkájának segítése és ösztönzése is a tevékenység részét képezi.

Nem csak egyedül

A távoli piacokon egyébként nem csak önállóan jelenik meg hazánk, itt jelentõs szerepe van a regionális - Visegrádi Négyek (V4) és Európai Turisztikai Bizottság (ETC) - szakmai együttmûködéseknek is. A V4-ek 2003 óta mûködnek együtt a The European Quartet - One Melody (Európai négyes-közös dallam) néven ismert program keretében annak érdekében, hogy növeljék a távoli országokból (Amerikai Egyesült Államok, Oroszország, India, Japán, Kína, Brazília, valamint új piacként Azerbajdzsán és Ausztrália) érkezõ vendégek számát. A tagországok egyetlen turisztikai célpontként népszerûsítik a közép-európai régiót, a visegrádi térség közös történelmi gyökereit és kulturális hagyományait hangsúlyozva, de egyúttal kommunikálva az egyes országok egyediségét. Az idei marketingterv a termékalapú marketingre, a tematikus utak kidolgozására, a késztermékek promóciójára helyezte a hangsúlyt.

Ugyancsak segít a 33 európai ország nemzeti turisztikai hivatalait tömörítõ Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) is, amelynek hazánk 1990 óta tagja. Az ETC célországai között Brazíliát, Kanadát, Kínát és az USA-t találjuk, náluk egy szignifikáns "Európa márka" kialakítása a fõ cél. Az együttmûködés keretében az ETC szintén aktívan foglalkozik terméképítéssel, többek között az úgynevezett páneurópai termék megalkotásával - írja az MT Zrt.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!