2024. április 28. Vasárnap, Valéria.
 
A helyi rádióknak jól jön a Danubius és a Sláger megszûnéseForrás: Haon
Utolsó módosítás: 2009-11-02 15:46:20
A több mint kétszáz hazai helyi rádió a reklámbevételeik növekedését reméli a Danubius és a Sláger megszûnésétõl.

A két nagy kereskedelmi adó elhallgatásával hatalmas vákuum keletkezik a reklámpiacon...

 

A helyi rádiók vezetõi kíváncsian várják, hogy a két új adó milyen formátummal rukkol elõ. Sajtóhírek szerint több lesz a beszélgetõs mûsor ezekben, ami akár jelentõsen megváltoztathatja a hallgatottsági adatokat is. Ez pedig együttjárhat a reklámpiac átrendezõdésével is - mondta Radetzky András. Ha ez bekövetkezik, akkor a reklámügynökségek vélhetõen sokkal óvatosabban nyúlnak majd a két új adóhoz, ez pedig a helyi rádiók malmára hajthatja a vizet. Az elsõ hetekben az újdonság ereje biztos sok hallgatót generál majd, de csak néhány hét (hónap) alatt áll majd be a tényleges hallgatottság.

Az elnök szerint két profi kereskedelmi adó indul a Danubius Rádió és a Sláger helyén, nem pedig politikai beszélgetõs mûsorokon alapuló csatornák, ahogy azt a sajtóban beharangozták.

2008-ban a teljes rádiós reklámpiac 12 milliárd forintot tett ki, ebbõl 2 és fél milliárdos bevétel jutott a helyi rádióknak. Zömében a helyi vállalkozók reklámjaiból, de az ügynökségektõl is összesen nagyjából 700 milliós megrendelés futott be a helyi adókhoz. A rádiós szakma most arra számít, hogy ez a 700 millió forintos bevétel emelkedik meg, akár 25-30 százalékkal is. Radetzky András szerint ez - még ha csak néhány hónapig tart is - nagy sikere lehet a helyi rádióknak.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!