2024. április 27. Szombat, Zita.
 
Budapest és az agglomeráció 150 új Rába-Volvo busszal gazdagodikForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2014-04-08 08:54:26
Budapest és az agglomeráció 150 új busszal gazdagodik, a BKK és a Volánbusz alacsony padlós, klimatizált MAN és Rába-Volvo buszokkal magasabb színvonalon szolgálja ki a fõváros és az agglomeráció 11 településének lakóit.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelése nyomán a VOLÁNBUSZ Zrt. új jármûparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedési feladatokat a Budapest forgalmában is fontos szerepet betöltõ egyes agglomerációs vonalakon. A BKK és a VOLÁNBUSZ alacsonypadlós, klimatizált MAN és RÁBA-VOLVO buszokkal magasabb színvonalon szolgálja ki a fõváros és az agglomeráció 11 településének lakóit. Az új jármûveket 2014. április 4-én, Budapesten adták át hivatalosan a közlekedési társaságoknak, a menetrend szerinti forgalomban április közepétõl találkozhatnak velük az utasok.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fõvárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatot indított a feladat ellátásra, melyet a VOLÁNBUSZ Zrt. nyert meg 8 + 2 évre. A 2014 februárjában megkötött szerzõdés értelmében a megújult szolgáltatás elsõ körben a péceliek számára lesz elérhetõ idén áprilistól, a 169E vonalon. A további tíz agglomerációs vonalat (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Nagykovácsi, Remeteszõlõs, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint) ütemezett idõpontokban, június végéig veszi át a VOLÁNBUSZ. Az állami tulajdonú közszolgáltató 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, amelybõl mintegy 150-et használ a BKK által szervezett elõvárosi forgalomban. Az új buszok a 13-as, 22-es, 64-es buszcsalád, a 38, 40, 40E, 63, 84E, 88, 89E, 94E, 140-140A-140B, 169E, 172, 188E, 218, 240E, 272, 294E autóbuszok vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon közlekednek majd.



A 106 db MAN A21 Lion’s City és a 61 db Rába-VOLVO 7900 típusú autóbusz minden korszerû igénynek megfelel: a jármûvek teljes hosszukban alacsonypadlósak, kamerarendszer mûködik bennük, a komfortos utazást légkondicionáló szolgálja. Az akadálymentes közlekedést kihajtható rámpa is segíti. A Rába-VOLVO autóbuszokat a továbbfejlesztett, csökkentett kibocsátású Euro V EEV motorral szerelték fel. A MAN jármûveket a közösségi közlekedésben Magyarországon elõször megjelenõ, Euro VI normának megfelelõ motorral és a környezetterhelés csökkentéséhez is hozzájáruló, legkorszerûbb automata sebességváltóval gyártották le. Minden ötödik új jármûbe automata utasszámláló rendszert építenek be a forgalomszervezési feladatok támogatására. A buszokat bevonják a FUTÁR-rendszerbe, így az utastérben és a jármû minden oldalán elhelyezett belsõ és külsõ kijelzõk folyamatosan aktuális tájékoztatást adnak majd a járat útirányáról és a következõ megállókról.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelõs államtitkári elmondta: a hazai közösségi közlekedés jövõje az évente mintegy 250 millió utazást lebonyolító fõvárosi agglomerációs forgalomban dõl el. Elsõsorban e területen kell versenyképes kínálatot biztosítani annak érdekében, hogy az ágazat a társadalmi érdekek szerint legalábbis megõrizze részarányát a közlekedési munkamegosztásban. A kormány az elmúlt négy évben több mint 320 milliárd forinttal támogatta a Budapest elõvárosi közösségi közlekedés fejlesztését. A beruházások még nagyobb lendülettel folytatódhatnak, mivel a városi és elõvárosi közlekedés külön prioritást kaphat az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programban. A kormányzat a jövõben fõként a nagykapacitású motorvonatok beszerzését, az elõvárosi vasútvonalak korszerûsítését és az intermodális személyszállítási csomópontok fejlesztéseit tervezi támogatni.



Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelõs államtitkára hangsúlyozta, hogy Budapest kerületeiben, a vidéki városokban és a helyközi viszonylatokban már eddig is látványosan javult a tömegközlekedési vállalatok buszparkja, azonban ez a folyamat nem állhat le. A Kormány újraiparosítási programjának egyik fontos eleme, hogy a buszgyártás újraindításával a hazai tudásra és gyártási kapacitásokra építve, nemzetközi együttmûködésben elõállított autóbuszok versenyképesek legyenek a külföldi piacokon is.

György István fõpolgármester-helyettes beszédében kiemelte: Tarlós István fõpolgármester és a Fõvárosi Önkormányzat vezetése számára a fõvárosi közösségi közlekedésben elsõdleges fontosságú az infrastruktúra és jármûpark, ennek részeként Budapest buszflottájának megújítása. A most átadott agglomerációs buszokkal együtt 2010 óta összesen 300 új busz és mintegy 200 jó állapotú, alacsonypadlós, korszerû használt busz áll forgalomba. Az ötszáz jármûvel érezhetõen és látványosan sikerült csökkenteni a budapesti buszpark Európában is egyedülállóan magas átlagéletkorát, amit az okozott, hogy a korábbi városvezetés sok éven át – például 2006 és 2010 között – egyetlen buszt sem vásárolt. Budapest folytatja a buszflotta megújítását, õsztõl újabb vadonatúj alacsonypadlós hibrid buszok érkeznek a fõvárosba.


Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója kifejtette: a központ létrehozása óta átfogó reform ment végbe a budapesti buszközlekedésben. A flotta megújításával a járatkimaradások száma tizedére csökkent (5%-ról 0,5%-ra), a korszerû, akadálymentes jármûvek aránya megduplázódott, a környezetterhelés a 20-23 éves „kohószökevények” cseréjével töredékére esett vissza. A BKK és a VOLÁNBUSZ között létrejött szerzõdés példaértékû: a közösségi közlekedés csak összehangolt, egységes közlekedésszervezéssel tudja felvenni a versenyt az autózással. A BKK vezérigazgatója leszögezte: Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter és Tarlós István fõpolgármester megállapodásának megfelelõen a szolgáltatóváltás nyomán a menetrendek, járatszámok és tarifák továbbra is a megszokott fõvárosi BKK-rendszerbe illeszkednek majd.

Dévényi Gergely, a VOLÁNBUSZ vezérigazgatója úgy nyilatkozott: nagy büszkeséggel tölti el, hogy a közel 90 éves társaság nyerte el az agglomerációs vonalak személyszállítási tenderét. A szolgáltatást a VOLÁNBUSZ történetének eddigi egyik legnagyobb beruházásának köszönhetõen vadonatúj, 21. századi követelményeknek megfelelõ minõségû buszok megvásárlásával látják majd el. Az agglomerációs vonalak ellátásának kiszolgálása érdekében közel 400 munkavállaló lép be új dolgozóként a „VOLÁNBUSZ családba”. A nagy múlttal rendelkezõ, személyszállításban jártas társaság zökkenõmentes átvételt és korszerû, kényelmes utazást biztosít az utazóközönség számára.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!