2024. május 1. Szerda, Fülöp, Jakab.
 
GfK: csökkent a sör és sós snack iránti keresletForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2014-06-07 19:24:21
Sörbõl 8, sós rágcsálnivalóból 6 százalékkal vásároltak kevesebbet a magyar háztartások a 2013 február óta eltelt egy évben az elõzõ év azonos idõszakával összehasonlítva – közölte csütörtökön háztartáspanel adatainak alapján a GfK Hungária.

A vásárolt sör mennyisége évrõl évre csökken, a vizsgált idõszakban egy háztartás átlagos fogyasztása 57 liter volt, 4 literrel kevesebb, mint egy évvel korábban és 9 literrel kevesebb, mint két éve.

Az idei évben az gyümölcsízesítésû sörök iránti kereslet szintén mérséklõdött, illetve vásárlói bázisának terjeszkedése is megállt, jelenleg tízbõl négy háztartás vásárol ízesített változatot.

A gyümölcsízesítésû sörök leginkább a 29 évesnél fiatalabbak háztartásaiban kedveltek, a hagyományos sör továbbra is az 50 felettiek körében a legkedveltebb, ez utóbbiak adják a megvásárolt volumen 60 százalékát.

Az elemzés szerint az otthoni sörfogyasztást a meleg idõjárás jobban befolyásolhatja, mint a közeledõ labdarúgó világbajnokság, bár a korábbi évek tapasztalatai alapján a nagy sporteseményeknek van némi pozitív hatása a vásárlásokra.

A futball világbajnokság idõszakában a sör mellett gyakran vásárolt termék, a sós rágcsálnivalók forgalma is csökkenõ tendenciát mutat.

Míg a sós snacket vásárlóközönsége stabil, tízbõl kilenc háztartás vásárol valamilyen snacket, addig a háztartások hosszú távon egyre kevésbé vásárolnak: két éve egy háztartás átlagosan 7 kilogramm snacket vett egy év alatt, addig az idei márciusig terjedõ évben közel 1 kilogrammal vásárolt kevesebbet.

Ez a forgalomcsökkenés a legtöbb vásárlói csoport esetében megfigyelhetõ, ugyanakkor a 30-39 éves háziasszony által vezetett háztartások 13 százalékkal több sós rágcsálnivalót vettek az elmúlt egy évben.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!