2024. április 29. Hétfő, Péter.
 
OH: nincs változás a tanulói kompetenciák fejlõdésébenForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-01 10:03:58
Nincs változás a diákok kompetencia eredményeiben: a tanulók képességei matematikából a 6-ról a 8 évfolyamra jelentõs mértékben fejlõdnek, míg a 8-ról a 10. osztályra kevésbé - egyebek között ez derül ki a tavalyi országos kompetenciamérés eredményeibõl, amelyek pénteken jelentek meg.

Az Oktatási Hivatal MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a tanulók szövegértési képességei a 6-tól a 10-ig évfolyamig már egyenletesebben fejlõdnek.
A hivatal grafikonjából az is kiderül, hogy a matematika eredményekben 2008 óta nincs jelentõsebb változás az országos átlageredményekben, csak kisebb ingadozás figyelhetõ meg, és hasonló a helyzet a szövegértés területén.

A mérésen tavaly 4348 iskolából 244 577 tanuló vett részt 6., 8. és 10. évfolyamokon.

A szövegértési teszt azt vizsgálja, hogy a tanulók mennyire képesek az adott szöveget megérteni, a mindennapi élet során használni és alkalmazni. A matematikateszt során azt nézik, hogyan képesek a mindennapokban használni az iskolában tanult matematikai ismereteket.

Az adatsorok az Oktatási Hivatal honlapján (www.oktatas.hu) péntektõl érhetõek el, azokból a tájékoztatás szerint minden érdeklõdõ sokoldalú képet kaphat az egyes iskolák jellemzõirõl. Megismerheti az adott iskola, és annak osztályai teljesítményadatait, az iskolai munka fejlesztõ hatását. Megtudható, hogy az iskolába járó diákok szociokulturális hátterük szempontjából milyenek, és látható azt is, hogy az ebbõl adódó hátrányokat az iskola mennyiben tudja kompenzálni. Mindezt az ország többi - hasonló, vagy éppen különbözõ - iskolájával való összehasonlításban.

A tanulói jelentésbõl a szülõ megtudhatja, hogy gyermeke pontosan milyen feladatokat kapott, és azokat milyen eredményesen oldotta meg, mindezt ahhoz is viszonyítva, hogy a többi gyerek az adott feladatot milyen sikerrel teljesítette.

Ugyanitt láthatja, hogy gyermeke teljesítménye az ország összestanulója, az iskola tanulói, illetve az osztály tanulói teljesítményéhez viszonyítva milyen, illetve, hogy a két évvel ezelõtti méréshez képest a teljesítmény hogyan változott.

A 2000/2001-es tanévben õsszel indult a felmérés az 5. és 9. évfolyamon, a 2002/2003-as tanévben a mérés átkerült a 6. és 10. évfolyam végére. A 6. és 10. évfolyamhoz csatlakozott 2004-ben a 8. évfolyam is, így alakult ki a mai mérési rend. Az évfolyamváltáshoz a tartalom változása is igazodott, de a felmérés mérési területei nem változtak.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!