2024. április 29. Hétfő, Péter.
 
Március végéig jelentkezhetnek az iskolák a Kultúrkaland foglalkozásairaForrás: haon.hu
Utolsó módosítás: 2015-03-17 19:12:34
Március 31-ig jelentkezhetnek az iskolák a Kultúrkaland programjaira, amelynek keretében a gyerekek múzeum-, könyvtár-, vagy levéltár-pedagógiai foglalkozásokon vehetnek részt.

Az Operakaland-Kultúrkaland keretében olyan gyerekek kapnak lehetõséget magas színvonalú operaelõadások és nagy gyûjtemények megtekintésére, akik családi forrásból nem tudnának ilyen programokon részt venni - mondta el Hoppál Péter kultúráért felelõs államtitkár a hétfõn tartott budapesti sajtótájékoztatón.

"Az iskolarendszeren belüli oktatás-nevelés lehetõségeit, feladatait hatványozza és erõsíti az elsajátítás biztonsága, ha olyan kulturális térben történik, mint egy múzeum vagy múzeum-pedagógiai foglalkozás" - hangsúlyozta.

Felidézte, hogy az opera mûfaját a diákok körében népszerûsítõ Operakaland címû programot 2013 májusában indították el, ehhez csatlakozott egy évvel késõbb jónéhány fõvárosi közgyûjtemény. Tavaly májusban az Erkel Programiroda kezdeményezésére az Operakaland résztvevõi elõtt megnyíltak egyes múzeumok, könyvtárak és a levéltárak kapui, így a 2014 õszi Kultúrkalandon, mintegy 3000 diák vett részt.

Ebben az évben május 5. és 16. között az Emberi Erõforrások Minisztériumának (Emmi) Kultúráért Felelõs Államtitkársága, a Köznevelésért Felelõs Államtitkársága, a Magyar Állami Operaház és Erkel Programirodája, a MÁV-START Zrt. és a BKK Zrt., valamint csaknem 20 közgyûjtemény, múzeum, levéltár és könyvtár összefogásával valósul meg az esemény.

Czunyiné Bertalan Judit, az Emmi köznevelésért felelõs államtitkára kiemelte: ez az akció egyrészt lehetõség a gyerekeknek, hogy az ország bármely részérõl olyan múzeumi gyûjteményeket és tárlatvezetéseket, közgyûjteményi értékeket ismerhessenek meg, amelyeket nem biztos, hogy családi kirándulás alkalmával elérnének, másrészt, ha egy ilyen kalandozáson sikerül felkelteni a gyerekek érdeklõdését, akkor késõbb talán a család is behívható lesz a múzeum tereibe.

Kiemelte, hogy ezek a programok sok esetben ki is egészíthetik az osztálytermi foglalkozásokat, hiszen a múzeumi helyszíneken tartott órákon a gyerekek tapasztalati tudást szerezhetnek, és így a diákok fizikai formájában találkoznak a tananyaggal. Ezzel a tapasztalással, a kísérletezéssel vagy játékkal mélyebben lesznek képesek az anyag elsajátítására.

Czunyiné Bertalan Judit elmondta: a Kultúrkaland mintaprojekt akkor válik az iskolák és gyermekek számára hasznossá, ha be tud épülni a kerettantervekbe, valamint ha a helyi program szerint teljesített tanóraként ismerik el.

Kiemelte: a programhoz módszertani segédanyagok is készültek, amelyek segítik a rendszerszerû, vagy struktúraszerû kerettantervi és pedagógia programhoz való illeszkedését.

Az eseményre a www.mokk.skanzen.hu oldalon lehet regisztrálni.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!