Utolsó módosítás: 2015-11-10 15:45:35 |
|
Január elsejével a külhoni magyar állampolgárok is jogosultak lesznek e-kártya használatára - közölte Pintér Sándor belügyminiszter Szávay István jobbikos országgyûlési képviselõ írásbeli kérdésére adott válaszában. A belügyminiszter a parlament honlapján hétfõn közzétett válaszában azt írta: az elektronikus személyazonosító igazolvány igénylésének nem lesz feltétele a magyarországi lakcím, az adóazonosító jel vagy TAJ-szám megléte, továbbá a személyazonosító igazolvány sem.
Pintér Sándor belügyminiszter
Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely
Az elektronikus személyazonosító igazolvány bevezetését követõen a külföldön élõ magyar állampolgárok a szokásos módon, az okmányirodai rendszerben - okmányirodákban, kormányablakokban, illetve a Központi Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) Központi Ügyfélszolgálati Irodájában - igényelhetik az elektronikus személyazonosító igazolvány kiállítását - fejtette ki Pintér Sándor.
Mindent az e-kártyával lehet majd intézni
A kormány célja, hogy a személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerint külföldön élõ magyar állampolgároknak - lakóhelyükhöz közel - Magyarország külképviseletein is legyen lehetõségük benyújtani a személyazonosító igazolvány iránti kérelmet - olvasható a válaszlevélben.
Lázár János Miniszterelnökséget vezetõ miniszter korábban azt jelölte meg célként az e-kártya bevezetésére vonatkozóan, hogy egy okmánnyal minden helyzetben lehessen ügyeket intézni. A parlament július 6-án fogadta el az e-kártya bevezetéséhez szükséges törvénymódosításokat. Az új okmányt - ami összevonja a személyi igazolványt, a lakcímkártyát, az adókártyát, a TB-kártyát és az útlevelet, kibõvíthetõ közlekedési kedvezmények igénybe vételére jogosító kártyákkal és akár diákigazolványként is funkcionálhat - felmenõ rendszerben vezetik be.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|