2024. május 14. Kedd, Bonifác.
 
Brutális ajánlatot tett a Közgép az M4-esreForrás: index.hu
Utolsó módosítás: 2016-09-05 19:03:06
Címkék: Bihari hírek
A közbeszerzési pályázatokon kegyvesztetté vált Közgép a konkurenciánál 25 milliárd forinttal olcsóbban építené meg az M4-es újabb szakaszát, a visszatéréshez egy erõs olasz nagyvállalattal társult – írja a Világgazdaság.

Ez azt jelenti, hogy Simicska Lajos cége a versenytársaihoz képest egyharmaddal kevesebbért építené meg az M4-es autópályának a magyar–román országhatártól Berettyóújfaluig tartó 27 kilométeres szakaszát és az arra esõ mûtárgyakat.

A lap által megszerzett adatok szerint
a Közgép és az olasz Itinera 58 milliárdos ajánlatot tett a szakaszra,
a következõ legalacsonyabb árat az utóbbi idõk legtöbb beruházását elvivõ, s emiatt új Közgépként emlegetett Hódút-Duna Aszfalt-A-Híd konzorcium tette, a magyar hármas csaknem 83 milliárd forintért vállalná a munkát,
a francia tulajdonú Colas Hungária és a Colas Közlekedés Építõ 84 milliárdért,
a szlovák és a cseh cégekkel (Doprostav, Subterra) együtt pályázó út- és vasútépítéssel is foglalkozó lábatlani Dömper Kft. pedig 87 milliárd forintért építené meg az M4-es autópálya keleti végét.

A Közgép új partnere, az Itinera egyébként nem kispályás: az Olaszország második legnagyobb autópálya-üzemeltetõjének számító Gruppo Gavio része. A Rómában és Torinóban is székhellyel rendelkezõ csoport Olaszországban 1460 kilométer autópályát üzemeltet – ez a teljes olaszországi sztrádahálózat 18 százaléka –, Brazíliában pedig 1860 kilométert.

A lap azt is megjegyzi: bár a nemrég módosított közbeszerzési törvény szerint nem feltétlenül a legjobb árajánlatot benyújtót kell kihozni nyertesként, hanem az összességében legjobb ajánlattevõt, de a Közgép–Itinera a második legnagyobb súllyal szereplõ környezetterhelési értékben is a legjobb ajánlatot tette. A zászló tehát az összpontszámok alapján is a Közgép–Itinera párosnak áll, körülbelül egyötöddel elõzve a legfõbb konkurenseket.

Feltáróút építésén dolgoznak munkagépek az épülõ M4-es autópálya kitûzött nyomvonalán Szolnok határában 2014. április 4-én.
Fotó: Mészáros János / MTI

Nem ez az elsõ eset, hogy a Közgép feltûnõen alacsony árral pályázik, bár tavaly például pont a túl nagy olcsóságra hivatkozva zárták ki egy közbeszerzésbõl. Ezért akkor meg is  bírságolták a pályázatot kezelõ BKK-t. Mindenesetre a VG cikke szerint a beruházás részletei fényében a Közgép mostani ajánlatát nehezen lehetne irreálisan olcsónak nevezni: a teljesen sík pályaszakaszt kilométerenként 2,1 milliárdért csinálnák meg.

Simicska cége egyébként anno az M4 egy másik szakaszát is elvesztette, bár ott pont nem az olcsóság, hanem a drágaság volt a gond.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!