Utolsó módosítás: 2017-01-18 18:22:57 |
|
A madárinfluenza-járvány miatt a beszállítók csak részben tudják biztosítani liba- és kacsahúsból a megrendelt mennyiségeket – közölte több lánc. A CBA a liba- és kacsahúsnál Márton-nap, azaz november 11-e óta tapasztal ellátási gondokat, a megrendelt mennyiségeket a beszállítók csak részben képesek teljesíteni, a termékféleségekből sokszor áruhiány alakul ki – közölte Fodor Attila, a társaság kommunikációs igazgatója.
A CBA-hálózat kizárólag hatósági ellenőrzéseken átesett termékeket forgalmaz, a vásárlók maximális biztonságának szavatolása érdekében. A kommunikációs igazgató szerint a baromfitermékeknek csak mintegy 15 százalékát adják a vízi szárnyasok, a csirke-, illetve a pulykahús esetében viszont zavartalan az ellátás.
Az Auchan is arról számolt be, hogy érzik a madárinfluenza hatásait. Mivel sok vágóhíd nem üzemelt az elmúlt hónapokban, a kacsa- és libahús termékek esetében ők is ellátási problémákat tapasztalnak.
A Lidl viszont azt közölte, hogy a beszállítóinál jelenleg az üzemek éves nagykarbantartása folyik, ezért a következő két hétben a friss kacsa- és libatermékek nem lesznek elérhetőek. Ezt kövezően viszont, február elejétől az áruellátás ismét folyamos és zavartalan lesz – írták.
A Sparnál is a beszerzési lehetőségek szűküléséről számoltak be, azt írták, partnereik jelenleg csak heti egy beszállítást tudnak vállalni a korábbi három helyett, ez pedig az igényeknek mindössze 10-20 százalékát képes kielégíteni.
A beszállítók szerint a fennmaradt kacsa- és libaállomány várhatóan néhány hét alatt elfogy, új telepítésre pedig a fertőzés ideje alatt nincs lehetőség - közölték.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|