Utolsó módosítás: 2019-05-03 06:09:31 |
|
Áprilisban 12 412 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 3 százalékkal többet a tavaly áprilisinál, az idei első negyedévben pedig a növekedés 7 százalékos a tavalyi azonos időszakhoz képest, írja az MTI a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) közleménye alapján.
Forgalmi dugó az Üllői úton 2019. április 8-án Fotó: Huszti István / Index
A tisztán elektromos és a plug-in hibrid gépkocsik forgalomba helyezése ehhez képest lassuló mértékben növekszik. A töltőhálózat ugyan fejlődik, illetve sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de az autók ára továbbra is magasnak számít.
A motorok száma még jelentősebben nőtt, áprilisban 523 került forgalomba, 28 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első négy hónapban 1369 új motort helyeztek forgalomba, ami 54 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest. Azonban a gépjárműimportőrök egyesülete szerint a motorkerékpárok piaca még így is gyengének számít.
Az autópályamatrica eladások alakulása is alátámasztja az új- és használtjármű-piac hazai bővülésével kapcsolatos állításokat. Egyre több új magyar rendszámra vásárolnak e-matricát a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. adatai szerint. Csak magyar rendszámból eddig idén közel negyedmillió új jelent meg a hazai fizetős utakon. Új csúcsot állítva ez a szám az év végével a 700 ezres határt is átlépheti.
Régi mániám, száguldozni egy Dacián
A G7 csütörtökön arról írt, hogy a 80-as évek óta nem kellett annyit várni egy új autóra, mint ma Magyarországon, ugyanis néhány olcsóbb, de extrákkal felszerelt modellre akkora igény van, hogy azt raktárkészletből nem tudják fedezni a kereskedők. A 10 legkedveltebb magyarországi új autó között csak kettő van, amelyik két-három hónapon belül biztosan átvehető. Különösen kedveltnek számít a román Dacia cég. A nem céges vásárlások toplistáján a Duster már jó ideje dobogós helyen van, tavaly azonban már a Sandero és a Logan is bekerült a legtöbbet eladott új autók tízes élmezőnyébe. A lapnak egy kereskedő azt mondta, ha nincs készleten egy autó, akkor legalább fél év, mire megérkezik.
A 10 legnépszerűbb modell, mellette zárójelben a 2018-ban eladott autók száma: ■Suzuki Vitara (6189 db) ■Suzuki SX4 S-Cross (3337 db) ■Dacia Duster (2721 db) ■Toyota Yaris (1614 db) ■Renault Clio (1577 db) ■Opel Corsa (1494 db) ■Opel Astra J sorozat (1408 db) ■Dacia Sandero (1192 db) ■Dacia Logan (1120 db) ■Toyota C-HR (1038 db)
A Suzukinál két-három hónapra ígérik az egyedi modellek szállítását, ami tavalyhoz képest nőtt, de nem számít rosszank az iparágon belül, a top 10-es modellek közül csak a két Toyotánál, a Yarisnál és a CHR-nél mondtak a G7-nek két hónapos átlagos szállítási határidőt. A Renault Clióra négy hónapot kell várni, az Opel Astra pedig a legrosszabb ebből a szempontból, az Astra a megrendeléstől számítva csak hat-nyolc hónap alatt érkezik meg, a Corsát pedig nem is lehet rendelni, mert az új verzió érkezése előtti készletkiárusítás folyik jelenleg, vagyis csak abból lehet válogatni, ami még ebből a modellből raktáron van.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|