2024. április 26. Péntek, Ervin.
 
Már a levegõben meghalhattak az Air France járat utasaiForrás: Index
Utolsó módosítás: 2009-06-26 14:11:23
Az eddig megtalált roncsok és emberi maradványok alapján azt feltételezik egyre biztosabban a szakértõk, hogy nem történt robbanás az Air France légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó utasszállítóján. A június 1-jei légikatasztrófa lehet a biztosítócégek számára a történelem legdrágább balesete.  

Újabb maradványokat, roncsdarabokat és csomagokat találtak szerdán az Atlanti-óceánban a brazil partok közelében, közölte egy brazil katonai szóvivõ. "Amíg nincsenek pontos információink, a maradványok kifejezést használjuk, a szövetségi rendõrség mondja majd meg, hogy egész holttestrõl van-e szó, vagy sem" - közölte Henry Munhoz alezredes, a brazil légierõ szóvivõje sajtótájékoztatóján.

Az Air France légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó gépe június 1-jén tûnt el az óceán felett, fedélzetén 228 emberrel, köztük négy magyar állampolgárral és egy szlovákiai magyarral.

 

A levegõben eshetett szét

Szerdáig körülbelül ötven holttestet emeltek ki az óceánból, a maradványokat a recifei igazságügyi orvos szakértõi intézetbe szállítják azonosításra. A holttestek pontos számát a maradványok állapota miatt nem lehet közelebbrõl meghatározni. A maradványokat és a roncsokat a Mistral francia hadihajó legénysége emelte ki az óceánból mintegy 950 kilométerre a Fernando de Noronha-szigetcsoporttól.
Helyi lapok szerdán a nyomozásban részt vevõ szakértõkre hivatkozva azt írták: a roncsok állapota megerõsíteni látszik az a feltevést, amely szerint az Airbus 330-as a levegõben darabokra szakadt, de nem robbant fel. A roncsdarabok ugyanis viszonylag épek és nem látszik rajtuk tûz nyoma.

A brazil orvos szakértõi csoport egyik szóvivõje névtelenséget kérve elmondta, hogy az 50 közül több holttesten töréseket találtak. Repülésügyi szakértõk szerint az ép holttestek és a kar-, láb- és csípõtörések rendszerint arra utalnak, hogy a gép a levegõben esett darabokra, a kizuhanó utasok pedig hiába voltak székbe kötve, ilyen sebességnél és idõjárási körülmények között, mintha betonfalnak csapódtak volna. Többségük már a vízbe zuhanás elõtt halott lehetett.

Szerdán a Globo televízió értesülései szerint az Air France megkezdte a kárpótlás kifizetését a gépen utazó 56 brazil állampolgár hozzátartozóinak. Eddig hat utas családja kapott fejenként 48 ezer reált (24,6 ezer dollár) az elsõ kiadásokra. Francia lapok becslése szerint a teljes kárpótlás összege 300-750 millió dollárt tehet ki, így az Airbus katasztrófája lehet a biztosítócégek számára a történelem legdrágább balesete.

 

A fekete doboz még mindig nincs meg

A Caboclo brazil korvett "nagy mennyiségû ronccsal és csomaggal" pénteken érkezik Recifébe, ahol a szerencsétlenül járt Airbus utáni kutatásokat irányítják. Az egyik roncs feltehetõen a repülõgép konyhájából származik.

A gép fekete dobozai még mindig nem kerültek elõ a tengerfenékrõl, és napról napra kisebb az esély, hogy megtalálják a repülési adatokat rögzítõ berendezéseket. A kutatók több kilométer hosszú kábeleken bocsátottak a mélybe hangdetektorokat, hogy megpróbálják fogni a jeladók jeleit.

A brazil légierõ és haditengerészet szerdán úgy döntött, hogy újabb utasításig folytatják a kutatást. Mostantól kétnaponta tartanak helyzetértékelést és döntenek a kutatás folytatásáról.

Paul-Louis Arslanian, a szerencsétlenséget kivizsgáló BEA francia polgári légiközlekedés-biztonsági nyomozó iroda vezetõje Párizs közelében tartott szerdai sajtótájékoztatóján elmondta, hogy valamivel közelebb jutottak a célhoz, de részleteket nem közölt. Mint mondta, a távoli helyszín és a óceánfenék felszínének egyenetlensége jelenti a legnagyobb gondot a vizsgálat számára.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!