2024. április 30. Kedd, Katalin, Kitti.
 
Emelkedik a 14 ezer diákot támogató Útravaló ösztöndíj összegeForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-11-12 18:10:38
A hátrányos helyzetû fiatalok Útravaló ösztöndíjrendszeréhez tartozó alprogramokban összesen mintegy 14 ezer tanuló jut támogatáshoz az elnyerhetõ támogatási összeg jelentõs emelkedésével - mondta a társadalmi felzárkózásért felelõs államtitkár keddi sajtótájékoztatóján a Komárom-Esztergom megyei Ácson.

Kovács Zoltán ismertetése szerint a két év alatt megújult rendszerben a tanulmányi eredménytõl vált függõvé az ösztöndíj nagysága, amely az idén akár havi 14 ezer forintot is jelenthet. A támogatottak 53 százaléka roma származású. Az államtitkár hozzátette, hogy az ösztöndíjrendszer mellett az esélyegyenlõségi, a továbbtanulást segítõ, a Tanoda és a második esély típusú, valamint a hazai és nemzetközi testvériskolai programok összesen több mint 16 ezer gyermekhez jutnak el.

A halmozottan hátrányos helyzetû gyermekek esélykülönbségének kiegyenlítését célzó Integrációs Pedagógiai Rendszer az utóbbi évek tapasztalatai alapján javulást hozott a mintegy 2000 köznevelési intézmény tanulói és óvodásai körében - magyarázta.

Lakatos Béla, Ács roma származású polgármestere - 2004 és 2010 között a Gárdonyi Géza Általános Iskola igazgatója - a sajtótájékoztatón beszámolt arról, hogy 2004-tõl felmenõ rendszerben kezdték meg az integrált oktatást. Minden évben újabb évfolyammal bõvült az integrált osztályok száma, ahol nemcsak romák, hanem sajátos nevelési igényû gyerekek is együtt tanultak a többiekkel.

A polgármester elmondta, igazgatása alatt az iskola gyermeklétszáma 500 és 600 között volt és a tanulók közül 120 szorult fejlesztésre. A folyamatba bevonták a szülõket, mentori rendszert alakítottak ki, amelyben egy tanár 6-7 gyermek fejlõdéséért vállalt felelõsséget, emellett hangsúlyos volt a tanárok képzése is.

Az iskola késõbb szakképzéssel is foglalkozott, évente 20-30 tanulónak adtak szakmát a kezébe, és kétharmaduk állandó munkát talált - mondta Lakatos Béla, hozzátéve, hogy az általuk megvalósított módszert akkor lehet sikeresen átvenni, ha a fejlesztésre szoruló tanulók aránya 30 százalék alatt marad.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!