2024. május 3. Péntek, Tímea, Irma.
 
Szaloncukor: ez az íz a magyarok kedvenceForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2013-12-06 20:00:14
A karácsony jegyében az üzletekben már novemberben megjelennek a szezonális csokoládéfigurák, a szaloncukrok, valamint ebben az idõszakban megemelkedik a teljes csokoládé- és pralinépiac forgalma is az átlagos havi eladási szinthez képest. Miközben a figurás édességek piacán egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók, a gyártók szerint a boltokat még mindig elöntik a gyenge minõségû, olcsó szaloncukrok.

Az elmúlt két évben az élelmiszer piac egészén megfigyelhetõ, hogy a karácsonyi szezon erõsödik, vagyis a decemberi átlageladások egyre nagyobb arányban növekednek a havi átlagos forgalomhoz képest. A csokoládépiacon is hasonló trend mutatkozik: a 2012. évi szezon során az éves összeladáshoz képest nagyobb arányban fogytak az ünnepi édességek, mint 2011 hasonló idõszakában.

A magyar háztartások 60 százaléka vásárolt 2012. november-decemberben valamilyen csokoládé terméket, míg a megelõzõ évben ez az arány 1 százalékkal magasabb volt - derül ki a GfK Hungária piackutató elemzésébõl.

Csokoládéra, pralinéra és szaloncukorra összességében egy-egy háztartás átlagosan 4733 forintot költött a tavalyi szezon két hónapja alatt, ami 13 százalékkal haladta meg az elõzõ éves szintet. A csokoládé kiadások emelkedése mögött nem pusztán a csokoládé termékek árdrágulása áll, hanem mennyiségben is növekedett az egy háztartás által a két hónap során megvásárolt édességek vásárlása (mintegy 4 százalékkal).

A háztartások átlagos édességre kiadott költésének aránya legnagyobb mértékben a szaloncukor esetében nõtt meg. Továbbra is a zselés ízesítés vezeti a szaloncukrok népszerûségi listáját, ezt követi a vegyes ízesítésû szaloncukrok csoportja és a klasszikusnak számító marcipános íz. A következõ a sorban a karamell íz, amely már kevesebb mint 5 százalékát adja az értékesített mennyiségnek, majd következik még számtalan egyéb, pl. a kókuszos, mogyorós, kakaós, joghurtos íz.

Annak ellenére, hogy a szaloncukorpiac pozitív trendet mutat, az ár egyre fontosabbnak bizonyul ebben a termékkategóriában is. Biztos jele az árérzékenységnek, hogy erõsen emelkedik a kimért szaloncukrok aránya a teljes szaloncukor eladásból.

Sok a gyenge minõségû termék

Miközben a figurás édességek piacán egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók, a boltokat még mindig elöntik az olcsó szaloncukrok - tájékoztatott a Bonbonetti. A csokoládégyár közlése szerint a legtöbben csak egyetlen dologra koncentrálnak: az árcímkére. Az ár mellett azonban fontos szempont, hogy milyen összetevõket tartalmaz a karácsonyi édesség, fõleg, hogy az utóbbi években a hazai üzleteket elöntötték a gyengébb minõségû, gyanúsan kedvezõ árfekvésû szaloncukrok.

A figurás édességek hazai helyzetét hasonlóképpen látják a Nestlé-nél is. Mint arról az élelmiszeripari vállalat nemrég beszámolt, Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt, legyen szó akár üreges vagy táblás csokoládéról. E két változat között kizárólag a formában van különbség, a minõség mindkét termékcsoport esetében azonos.

Az áruházakban is fontos most az édesség

Idén várhatóan a karácsonykor eladott édességek forgalmának 60 százaléka lesz a szaloncukor, mennyiségben elérheti az 500 tonnát az Auchan áruházakban. Az áruházlánctól megtudtuk, a legnépszerûbb termék a Mikulás figura, az édességforgalom negyede, elsõsorban a magas kakaótartalmú tejcsokoládé figurák a kelendõk. A karácsonyi csomagok, pralinék és naptárak az Auchan karácsonyi édesség forgalmának 15 százalékát teszik ki. A legnépszerûbb édességek már diabetikus és laktózmentes változatban is kaphatóak.

A Tesco közlése szerint áruházaikban a a Mikulásédességek forgalmának közel fele december 1. és 6. között realizálódik, míg a karácsonyi termékek, a különbözõ desszertek és szaloncukrok esetében a teljes szezon forgalmának 40 százaléka a december 18. és 24. közötti idõszakra esik. Tavaly a lánc üzleteiben összesen 845 tonna szaloncukor, 2,2 millió darab figurás édesség, 673 ezer Mikulás csomag fogyott. A Tesco idén is hasonló eladási adatokra számít.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!