Utolsó módosítás: 2009-08-07 14:26:03 |
|
A magyar háztartások 2009 elsõ negyedévében kevesebb napi fogyasztási cikket vásároltak és kevesebb pénzt hagytak a pénztáraknál, mint egy évvel korábban - derül ki a GfK Hungária legfrissebb felmérésébõl.
A magyar háztartások csaknem 4 százalékkal kevesebb pénzt hagytak élelmiszerekre és háztartási vegyi árura a pénztáraknál 2009 elsõ öt hónapjában, mint egy évvel korábban. A háztartások 2009 elsõ negyedévében visszafogták a vásárlásaikat, közel 7 százalékkal kevesebb mennyiségû napi fogyasztási cikket vásároltak, mint egy évvel korábban.
A 2009-es recesszió hatását a sajátmárkás termékek is érzehetõ volt, az idei év elsõ négy hónapjában 1,7 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások sajátmárkás termékekre, mint az elõzõ év azonos idõszakában. Az általánosan magasabb árszintet képviselõ "A" márkákra jelentõsen (9 százalékkal) kevesebb pénzt költöttek a magyar háztartások az elsõ négy hónapban, mint az elõzõ év hasonló idõszakában, viszont a "B" márkák esetében csaknem 3 százalékkal nõtt az eladások pénzbeli értéke - áll a GfK Hungária legfrissebb felmérésében.
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
|