Gyûlnek az aláírások Felsõzsolcán. Mindenki azt akarja tudni, miért került víz alá a település 80 százaléka. A Kis-Sajó mentén egy részen van gát, de a víz onnan támadt, ahol hiányzik a töltés.
„Ez a beruházás amennyire én tudom, fel sem merült, forráshiány és egyebek miatt” – mondta Fehér Attila, Felsõzsolca polgármestere.
Az M30-as csomópontja a Felsõzsolca és Miskolc közötti nyílt ártérre épült, 2004-ben adták át. A helyiek szerint ez is hozzájárult, hogy a víz a házak felé terjedt. Az RTL Híradó stábja szerette volna megtudni, hogy a beruházáshoz hogyan járult hozzá a hatóság, de az észak-magyarországi és az országos vízügyi felügyelõségen is a vidékfejlesztési minisztérium államtitkárához irányították a stábot. Illés Zoltán azt mondta, tájékozódik az ügyben.
Az autósoknak kerülniük kellett, amíg víz borította a körforgalmat. Egyelõre itt a vége az M30-as autópályának, az építkezés várhatóan jövõ év elején folytatódik. Ezzel a beruházással együtt árvízvédelmi fejlesztésekre is kötelezték a kivitelezõt.
„A Kis-Sajó torkolatától Arnót északi határáig gátat fogunk építeni. Felemeljük a töltést a 3-as út érintett szakaszán, mégpedig a mostani autópálya lehajtótól a Kis-Sajó hídig. A töltésemelés 3 méterrel fog megtörténni” – mondta Fazakas Orsolya, a NIF Zrt. kommunikációs vezetõje.
Vagyis 2013-ra valószínûleg megépül az a gát, amely most hiányzik Felsõzsolca határában.