Törmelékek és a kiömlött áru terítette be a 4-es fõutat reggel Karcagnál. Egy román kamion okozta a balesetet, egyelõre nem tudni, hogy miért, átment a szembejövõ sávba, és két másik teherautóval is összeütközött.
Az árokba borult és fejreállt a traktor az M7-es autópálya töreki lehajtójánál délelõtt. Karbantartási munkákat végzett, ezért volt az autópályán.
"Egy teherautó ment bele hátulról. A traktort egy 50 év körüli férfi vezette, aki a helyszínen meghalt."
A hétfõi biharkeresztesi balesetet szintén kamion okozta. Heten vesztették életüket.
Bár nincs külön statisztika a kamionok által okozott balesetekrõl, a teherautók tavaly több mint 1500 balesetet okoztak, idén júliusig pedig már majd 800–at.
"Miközben a kamion megy és viszi az árut, közben a tachogáf azt jelzi, hogy õ pihenõidejét tölti."
Tehát csalnak a pihenõidõvel a kamionosok. A nemzeti közlekedési hatóság elnökhelyettese azt mondta, idén már 180 olyan eszközt foglaltak le a kamionokból, amelyek a vezetõidõ mérõt manipulálják. Ezzel van a legtöbb gond, vagyis hogy túl sokat vezetnek a kamionsofõrök. Magyarok és külföldiek egyaránt.
“Tipikus példa, hogy megpróbálják egy levegõvel Magyarországot átvezetni fõleg a nemzetközi forgalomban. Mondjuk belépnek hajnalban és megpróbálnak az országon átjutni a kora reggeli órákig” – mondta Lovas Károly Róbert elnök-helyettes.
Volt olyan sofõr, aki több mint 23 órát vezetett egyhuzamban. Minden harmadik kamionnak ráadásul rossz a mûszaki állapota is. Ez a szakember szerint leginkább a belföldi kamionokra jellemzõ. A legtöbbnél fék, gumi vagy kormányhibát találnak.