2018. december 12. Szerda, Gabriella.
 
Algoritmusok segíthetnek az ideális munka megtalálásábanForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-02-16 09:21:06
Ma, amikor különbözõ weboldalak mögött megbúvó algoritmusok ajánlanak könyveket, filmeket, vagy akár életünk társát, az álláskeresésben még mindig a hagyományos módszerekre hagyatkozunk, ez azonban hamarosan megváltozhat.

Számos új vállalkozás célja ennek a változásnak az elérése, online rendszerekre cserélve az állásbörzéket és szaknévsorokat. Bár a LinkedIn valahol uralja ezt a hálózati rendszert, az újak egyedisége abban rejlik, hogy a szolgáltatásokat adott célcsoportokra szabják, a diákoktól az órabéresekig bezáróan.

A 2013-ban elindított Collegefeed például a friss diplomásokra összpontosítva indult el. Profiljaik a személyiséget és a motivációt helyezik elõtérbe a valós világban szerzett tapasztalatokkal szemben, amiben a pályakezdõk többsége nem igazán bõvelkedik. Az oldal algoritmusai potenciális egyezéseket adnak az álláskeresõk és a munkaadók számára. "Sok hallgató és szakember már eleve rendelkezik online profilokkal, melyeket aktívan karban is tartanak, az új vállalkozások ezekre építenek" - magyarázta Melissa Venable, az amerikai Nemzeti Karrier Fejlesztési Szövetség szakértõje. "A rendszerek szofisztikálódásukkal egy jövõbeli állásbörzévé alakulhatnak"

A fentiekkel egyetért a Collegefeed alapítója és ügyvezetõje, Sanjeev Agrawa is, aki szerint az igazán elszánt munkáltatók nem korlátozódnak az állásbörzékre, elvileg bárhol kapcsolatot tudnak találni a hallgatókkal. A Collegefeed-re több mint 40.000 egyetemista és 800 munkáltató regisztrált az Egyesült Államokból és Kanadából, és a hallgatók közel fele létesített kapcsolatot a munkaadókkal. "Az USA nemzeti átlaga az állásokra jelentkezõkkel való kapcsolatfelvételben mindössze 5-8 százalék" - tette hozzá Agrawa.

Egy másik szolgáltatás a ZippyApp az órabérben fizetett munkákra igyekszik szakosodni - lásd példaként az éttermeket vagy a kiskereskedelmet. Ebben a szektorban rendkívül magas a fluktuáció, ezért a toborzás és maga a munkaerõ felvétel folyamata rengeteg értékes idõt emészthet fel. A ZippyApp a munkatapasztalat, elérhetõség, képzettségek és egyéb képességek alapján rendszerezi a jelentkezõket, majd rangsorolja az egyezéseket egy adott hirdetéssel kapcsolatosan. Amint megtörténik egy, a kiértékelés szerinti kapcsolatfelvétel a két fél között, a sikeres alkalmazás aránya nem kevesebb, mint 80 százalék, emelte ki Kamyar Faron, a ZippyApp alapítója.

Faron azon dolgozik, hogy ötletét a hosszabb távú munkavállalásban gondolkodók irányába is kiterjessze, ezt a Talentral nevû oldal biztosítja. "Egy LinkedIn profil segít abban, hogy megtaláljanak, de nem küld különbözõ állásajánlatokat különbözõ embereknek" - mondta Faron, aki szolgáltatásával lehetõvé teszi az álláskeresõk számára végtelen számú profil létrehozását, melyek mindegyikét különbözõ cégekre szabhatnak. Az algoritmusok címkékkel látják el ezeket, amik segítenek a különbözõ keresésekben való megjelenésben.

Hogy mennyire hatékonyak ezek az algoritmusok? Az Észak-Amerikában vezetõ online video-szolgáltató, a Netflix rengeteg pénzt költött arra, hogy javaslataik a megfelelõ célközönséghez jussanak el. A kérdés, hogy a munkaerõpiaci változat is lehet-e ennyire finomra hangolható, vagy ugyanazt hozza, amit az offline toborzás - csak összeköti a munkaadókat a jelentkezõkkel, ahol esetenként egészen apró nüanszok döntenek a jelentkezõk között? Faron szerint a ZippyApp algoritmusa rendkívül dinamikus, minden egyes új felhasználóval és kapcsolattal fejlõdik. "Ahogy egyre több adat válik elérhetõvé, úgy tanul" - mondta.

Ezek az elsõsorban az Egyesült Államokban mûködõ szolgáltatások még nem tökéletesek. Ahogy az emberek, akiknek közös a kedvenc színük, nem feltétlenül fognak egymásba szeretni, a megfelelõ képességekkel rendelkezõ ember sem feltétlenül illeszkedik egy adott cégbe. A technika fejlõdésével azonban egy napon jelentõsen könnyebbé válhat egy ideális állás megtalálása, az amerikai oldalak pedig ugyanolyan könnyedén nemzetközivé válhatnak, mint a LinkedIn vagy a Facebook.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!