2018. április 25. Szerda, Márk.
 
Algoritmusok segíthetnek az ideális munka megtalálásábanForrás: richpoi.com
Utolsó módosítás: 2015-02-16 09:21:06
Ma, amikor különböző weboldalak mögött megbúvó algoritmusok ajánlanak könyveket, filmeket, vagy akár életünk társát, az álláskeresésben még mindig a hagyományos módszerekre hagyatkozunk, ez azonban hamarosan megváltozhat.

Számos új vállalkozás célja ennek a változásnak az elérése, online rendszerekre cserélve az állásbörzéket és szaknévsorokat. Bár a LinkedIn valahol uralja ezt a hálózati rendszert, az újak egyedisége abban rejlik, hogy a szolgáltatásokat adott célcsoportokra szabják, a diákoktól az órabéresekig bezáróan.

A 2013-ban elindított Collegefeed például a friss diplomásokra összpontosítva indult el. Profiljaik a személyiséget és a motivációt helyezik előtérbe a valós világban szerzett tapasztalatokkal szemben, amiben a pályakezdők többsége nem igazán bővelkedik. Az oldal algoritmusai potenciális egyezéseket adnak az álláskeresők és a munkaadók számára. "Sok hallgató és szakember már eleve rendelkezik online profilokkal, melyeket aktívan karban is tartanak, az új vállalkozások ezekre építenek" - magyarázta Melissa Venable, az amerikai Nemzeti Karrier Fejlesztési Szövetség szakértője. "A rendszerek szofisztikálódásukkal egy jövőbeli állásbörzévé alakulhatnak"

A fentiekkel egyetért a Collegefeed alapítója és ügyvezetője, Sanjeev Agrawa is, aki szerint az igazán elszánt munkáltatók nem korlátozódnak az állásbörzékre, elvileg bárhol kapcsolatot tudnak találni a hallgatókkal. A Collegefeed-re több mint 40.000 egyetemista és 800 munkáltató regisztrált az Egyesült Államokból és Kanadából, és a hallgatók közel fele létesített kapcsolatot a munkaadókkal. "Az USA nemzeti átlaga az állásokra jelentkezőkkel való kapcsolatfelvételben mindössze 5-8 százalék" - tette hozzá Agrawa.

Egy másik szolgáltatás a ZippyApp az órabérben fizetett munkákra igyekszik szakosodni - lásd példaként az éttermeket vagy a kiskereskedelmet. Ebben a szektorban rendkívül magas a fluktuáció, ezért a toborzás és maga a munkaerő felvétel folyamata rengeteg értékes időt emészthet fel. A ZippyApp a munkatapasztalat, elérhetőség, képzettségek és egyéb képességek alapján rendszerezi a jelentkezőket, majd rangsorolja az egyezéseket egy adott hirdetéssel kapcsolatosan. Amint megtörténik egy, a kiértékelés szerinti kapcsolatfelvétel a két fél között, a sikeres alkalmazás aránya nem kevesebb, mint 80 százalék, emelte ki Kamyar Faron, a ZippyApp alapítója.

Faron azon dolgozik, hogy ötletét a hosszabb távú munkavállalásban gondolkodók irányába is kiterjessze, ezt a Talentral nevű oldal biztosítja. "Egy LinkedIn profil segít abban, hogy megtaláljanak, de nem küld különböző állásajánlatokat különböző embereknek" - mondta Faron, aki szolgáltatásával lehetővé teszi az álláskeresők számára végtelen számú profil létrehozását, melyek mindegyikét különböző cégekre szabhatnak. Az algoritmusok címkékkel látják el ezeket, amik segítenek a különböző keresésekben való megjelenésben.

Hogy mennyire hatékonyak ezek az algoritmusok? Az Észak-Amerikában vezető online video-szolgáltató, a Netflix rengeteg pénzt költött arra, hogy javaslataik a megfelelő célközönséghez jussanak el. A kérdés, hogy a munkaerőpiaci változat is lehet-e ennyire finomra hangolható, vagy ugyanazt hozza, amit az offline toborzás - csak összeköti a munkaadókat a jelentkezőkkel, ahol esetenként egészen apró nüanszok döntenek a jelentkezők között? Faron szerint a ZippyApp algoritmusa rendkívül dinamikus, minden egyes új felhasználóval és kapcsolattal fejlődik. "Ahogy egyre több adat válik elérhetővé, úgy tanul" - mondta.

Ezek az elsősorban az Egyesült Államokban működő szolgáltatások még nem tökéletesek. Ahogy az emberek, akiknek közös a kedvenc színük, nem feltétlenül fognak egymásba szeretni, a megfelelő képességekkel rendelkező ember sem feltétlenül illeszkedik egy adott cégbe. A technika fejlődésével azonban egy napon jelentősen könnyebbé válhat egy ideális állás megtalálása, az amerikai oldalak pedig ugyanolyan könnyedén nemzetközivé válhatnak, mint a LinkedIn vagy a Facebook.

Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás ehhez a témához.
Hasonló hírek 
Kedvenc hírek
Ön még nem rakott semmit a kedvencek közé!