Október végétõl megkezdõdik az Agárdi Pálinkafõzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban.
Az amerikai disztribúciós partner elsõ ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az elõrejelzések alapján élénk az érdeklõdés az eredetvédett hungarikum iránt. Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minõségi paramétereknek kellett megfelelniük a termékeknek, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre.
Az erõs piacvédelemnek köszönhetõen az engedélyt öt évre adják ki, ezen felül minden államnak más a szabályozása - idézi a közlemény Szabó Lászlót, az Agárdi Pálinkafõzde ügyvezetõjét. A pálinkák az amerikai igényekhez igazított címkével kerülnek az üzletekbe. Szabó László, az Agárdi Pálinkafõzde ügyvezetõje az MTI megkeresésére közölte: a cég 2012-es árbevétele 240 millió forint volt, 15 százalékkal csökkent az elõzõ évhez képest. A csökkenés oka elsõsorban a tavalyi, mennyiségileg gyenge gyümölcstermés volt, emiatt kevesebb pálinka készült.
Az idei év gyümölcstermése sokkal kedvezõbb, bõvebb volt, és jó áron lehetett minõségi alapanyagot vásárolni. A piaci trendek alapján az látszik, hogy a pálinka továbbra is nagyon népszerû termék, de az illegális piac is egyre erõsebb, ami az otthoni fõzés, illetve a bérfõzetés egyik negatív következménye. A legális piacon is egyre több szereplõ jelenik meg, ennek ellenére növekvõ árbevételre számít az Agárdi Pálinkafõzde. Egyrészt az idei jó termésnek köszönhetõen, másrészt aktívabb lett az értékesítés is - tette hozzá.
Eddig csupán az árbevétel egy-két százaléka származott az exportból, és ahhoz, hogy külföldön is kelendõ legyen a termék, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik - mondta Szabó László.
Kifejtette: így az Egyesült Államokban éttermi és kiskereskedelmi promóciók, termékkóstoltatások lesznek, illetve online marketing kampányt tervez az Agárdi Pálinkafõzde a disztribúciós partnerrel együttmûködésben. A cég jelenleg egy nagy volumenû, százmillió forintot meghaladó beruházás elõtt áll, amit részben pályázati forrásból, részben saját erõbõl finanszíroznak. A beruházás célja a kapacitásbõvítés, valamint a termékskála kiszélesítése új, nem-alkoholos, gyümölcsalapú termékekkel - tájékoztatott az ügyvezetõ.
Magyar pálinkafesztivál is volt Amerikában
Elõször tartottak magyar pálinkafesztivált szeptemberben az Egyesült Államokban, a New Jersey Állambeli Lindenben. Az eseményen, amelynek bevételét a Lindeni Kerekasztal Társaság elnevezésû magyar szervezet kezelésében álló, csaknem százéves magyar klubházra fogják fordítani, több mint ötszázan vettek részt. Honti Balász fõszervezõ, a New York-i Széchenyi István Társaság elnökségi tagja telefonon nyilatkozva méltatta, hogy a New York-i kezdeményezésre létrejött eseményt az összefogás jegyében támogatták a New Brunswick-i és a passaici magyar közösségek is.
A vendégek magyar barack-, szilva- és cseresznyepálinkát kóstolhattak, de a kínálatot kiegészítették horvát, román és amerikai gyümölcspárlatok is. Az ételválasztékban töltött káposzta, csirkepaprikás, sültkolbász, gulyásleves, halászlé, káposztástészta, lángos, palacsinta és kürtõskalács szerepelt. A fesztiválon mások mellett fellépett az Életfa Zenekar, a Rózsafa Néptánc Együttes, a Délibáb Együttes, a Fun Factory és DJ Sizare.