Görbülnek a sínek a rekkenõ hõségben. A kánikula miatt több vonalon sebességkorlátozást kellett bevezetni- sokat késnek a vonatok.
Meleg van a peronon, de sokszor meleg van a vonaton is. Boríték, vagy angol könyv- mindegy, legyezõnek bármelyik megteszi- itt szükség volt rá. Sok szerelvényen nincs klíma , de ha van, nem mindig mûködik.
Ha nem mûködik esetleg, akkor a feláras vonatok esetében vissza lehet igényelni az úgynevezett, komfort díjat, ami 220 vagy 400 forint jellemzõen. A peronon pedig vizet osztottak a várakozóknak.
Nem volt pénteken könnyû közlekedni autóval sem. Ezek az autók például a Balaton felé araszolnak. De több órás sor alakult ki a röszkei autópálya határátkelõ elõtt is. Mindenki úgy küzdött a meleg ellen, ahogy éppen tudott. Itt éppen egymást locsolják az autósok.
Egy repülõnek az ülése gyulladt ki a nagy hõségben Pécsett. A tetõn keresztül úgy tûzött nap, hogy a gép fejtámlája lángra kapott.
„Épp készülõdtem be a repülõgépbe a felszálláshoz, már bele is ültem a gépbe, mikor az egyik barátom rohant oda, hogy füstöl a fejtámla. Ezek után odaszaladt és eloltotta a kis kezdõdõ tüzet” – mondta Bauer Mátyás
A hõség miatt alig gyõzik a klímaszerelõk a munkát- sokan most szereltetnének.
„A magyar ember elég buta, és az utolsó pillanatra hagyja a klíma vásárlást- amikor már nem bír aludni, és izzad minden oldalról, akkor hajlandó klímát vásárolni, és akkor azonnal kell neki a klíma” -
Azonnal viszont most nem mindig tudnak szerelni. Van, ahol csak 2-3 héttel késõbbre vállalnak munkát. A sok klíma az energiafogyasztáson is látszik. Az adatok szerint pénteken már egy órakor megdõlt az idei nyár energiafogyasztási rekordja.
A majomnak nem jár klíma. Õt fagylalttal kényeztették a pécsi állatkertben, hogy jobban viselje a hõséget.