2024. május 13. Hétfő, Szervác, Imola.
A korábbinál többet költöttek napi fogyasztási cikkekre a háztartások tavaly, egyre több alkalommal egyre nagyobb értékben vásároltak a GfK Kereskedelmi Analízisek tanulmánya szerint. Jelentõsebb átrendezõdés nem történt az elmúlt egy évben, de a leggazdagabb és a legszegényebb magyarországi településeken élõk vásárlóereje közötti különbség tovább nõtt – derül ki a GfK piackutató szerdán Budapesten ismertetett tanulmányából. A válaszadók közel fele már most takarékoskodik a gyermeke jövõjére, 16 százalékuk pedig tervezi azt, míg több mint egyharmaduk anyagi okok miatt nem tud takarékoskodni a gyermekek életkezdésére – közölte a Groupama Garancia Biztosító a megbízásából, a GfK Hungária által készített egyik felmérés eredményét az MTI-vel. A lakásvásárlást a többség szerint a kedvezõtlen hitelfeltételek hátráltatják. 2014. június 26. – Zöldségbõl és gyümölcsbõl a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy ezek a friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak – közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön az MTI-vel. Sörbõl 8, sós rágcsálnivalóból 6 százalékkal vásároltak kevesebbet a magyar háztartások a 2013 február óta eltelt egy évben az elõzõ év azonos idõszakával összehasonlítva – közölte csütörtökön háztartáspanel adatainak alapján a GfK Hungária. Már a magyar lakosság 51 százaléka internetezik mobileszközén keresztül, a tavalyi 39 százalékkal szemben – közölte a GfK piackutató intézet csütörtökön az MTI-vel. A húsvéti idõszakban vásárolt édességek mennyisége évrõl-évre csökken, de kevesebb fogy a sonkából is – derül ki a GfK piackutató intézet adataiból. Bár a magyar banki piac még nem indult el a direkt üzleti modell irányába, a külföldi tapasztalatokból kiindulva már csak idõ kérdése, hogy hazánkban is megjelenjenek a kizárólag internetes és telefonos csatornát használó direkt bankok. Az ügyfelek válaszai alapján komoly lehetõségeket rejt a hazai banki piac az esetleges új szereplõk számára - derült ki a GfK Retail Banking Monitor kutatásából. Kissé javult Magyarországon a fogyasztói bizalom a második negyedévben az elõzõ negyedévhez képest, ugyanakkor még nem közelíti meg a tavalyi vagy az azelõtti szintet a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérése szerint.
|
| |
|