A közoktatásban és a felsõoktatásban tanulók számára október 31-éig lehetséges, hogy az elõzõ tanévben érvényesített diákigazolványukat újraérvényesítsék, hiszen a budapesti közösségi közlekedés kedvezményes igénybevételéhez mindez október 31-ét követõen már elengedhetetlen. Hamarosan megszûnnek a papíralapú menetjegyek és bérletek Budapesten. Jövõre kezdõdhet az elektronikus jegyek bevezetése, egy chippel ellátott mûanyag kártyával lehet majd utazni. Lesz névre szóló és átruházható változata is. A budapestiek elsõ alkalommal ingyen kaphatják meg a kártyákat. A metró- és HÉV-állomásokra beléptetõ kapukat telepítenek, a buszokon, villamosokon pedig érvényesítõ készülékek lesznek. Tarlós István jelenlétében aláírták a fõvárosi elektronikus jegyrendszer kiépítésére és üzemeltetésére vonatkozó szerzõdést a német Scheidt&Bachmann-nal a Fõpolgármesteri Hivatalban. A teljes rendszert 2017-re vezetik be, lépcsõzetesen, több ütemben. A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer mûholdas felügyelettel vonja ellenõrzés alá a fõváros közösségi közlekedését. Ma próbaüzemben elindult a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új, Futár-alapú utazástervezõ rendszere. Szeptember végén veheti át a Futár forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszert a fejlesztõktõl a Budapesti Közlekedési Központ, miután az utolsó hibajavításokat is elvégezték - közölte a BKK csütörtökön az MTI megkeresésére. A Budapesti Közlekedési Központ mindig elõre, a tárgyhónapot megelõzõen fizeti ki a BKV-nak a szolgáltatási díjakat, így a cég azokat minden hónapban megkapta. Remény van arra, hogy a lényegesen olcsóbb, modern és részben magyar gyártású trolibuszt szállító konzorcium fut be a fõváros által meghirdetett tenderen. De nem kizárt, hogy a drágább ajánlatot adó cég gyõz, és az új trolikban egy csavarnyi alkatrész sem lesz magyar. A földgázüzemû buszok a dél-pesti vonalon közlekednek, és a BKV újabb CNG buszok beszerzésére írt ki tendert. Dunakeszin történhet a fõvárosba érkezõ villamosok tesztelése, majd 10 jármû gyártása is a dunakeszi Bombardier MÁV Kft. üzemében. 2015-tõl újabb budapesti vonalon vége a lépcsõzésnek: az 1-es villamos új szerelvényei már teljes hosszukban alacsonypadlósak lesznek. Hasonló kivitellel már az elsõ világháború elõtt is kísérleteztek. Budapest és az agglomeráció 150 új busszal gazdagodik, a BKK és a Volánbusz alacsony padlós, klimatizált MAN és Rába-Volvo buszokkal magasabb színvonalon szolgálja ki a fõváros és az agglomeráció 11 településének lakóit. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint a Siemens által gyártott új biztosítóberendezés a 2-es metró vonalán teljesíti az elvárt funkciókat. Megnyíltak és sikeres próbaüzem után végleges nyitva tartással üzemelnek a Budapesti Közlekedési Központ új tömegközlekedési ügyfélközpontjai Budapest nemzetközi repülõterén.
Defibrillátorokat helyez el minden metróállomáson 2012 végéig a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a fõváros. Ez elmúlt években egyre több helyen helyeznek el életmentõ készülékeket, illetve vetõdik fel ötletként az elhelyezése kórházon kívül is.
|